יול 26, 2015
Admin

מערכות כיבוי אש – התאמה חובה

כיום, בכל עסק חדש ובכל בניין משותף חשוב להתקין מערכת לכיבוי אש. במאמר זה נסביר אודות חשיבותה של מערכת כיבוי האש, כיצד ניתן לבחור את המערכת המתאימה ביותר לצרכים של העסק שלכם או חלל הבניין המשותף שלכם, מהם הדברים אותם חשוב לבדוק טרם קניית מערכת ו/או ציוד כיבוי אש ומה הנקודות החשובות אותן יש לדעת בכל הקשור אל בטיחות אש.

 

מערכות כיבוי – התאמה אישית לתחום העסק

חשוב לדעת שכיום יש סוגים שונים של מערכות כיבוי אש ולכן חשוב לבצע איפיון מקדים ולהתייעץ עם מומחים בתחום טרם אתם בוחרים את אותה מערכת שתשרת אתכם במבנה העסק או במבנה המגורים שלכם. החשיבות בבחירה היא כה עצומה עד שבחירה נכונה עתידה להציל חיים בעוד שבחירה שגויה עתידה לגבות חיים. מלבד זאת, יש לבדוק כי המערכת עומדת בדרישות התקן ודרישות הביטוח.

 

מערכות כיבוי וחומרים שונים

כאמור, יש מערכות רבות לכיבוי אש ויש להתאים את המערכת לגודל של אותו מבנה בו מתקינים אותו ולמאפיינים של המבנה. נכון להיום יש אפשרות לבחור במערכת לכיבוי אש באבקה או בחומרים אחרים:

 

  • מערכת כיבוי אש באבקה– אבקה יבשה נחשבת כאחד מהחומרים היעילים ביותר לכיבויה של שריפה בכל גודל ובכל עוצמה. האבקה אותה מרססים על האש מפרידה בין האוויר לבין הלהבות, מקררת את אותו אזור מופרד, מכבה את האש ומונעת מצב נשנה בו האש חוזרת.
  • גז– במערכות שמתאימות לכיבוי של שריפות מסוג ABC משתמשים בספרינקלר שמתיז גז מיוחד המבצע תהליך כיבוי. הגז בו משתמשים הוא נובק 1230.
  • ערפל מים– מותאם למערכות כיבוי שתפקידן לטפל בשריפות מסוג B. כאן משתמשים בציוד מיוחד על מנת להפוך כמות מים קטנה וחנקן, לערפל מים יעיל ביותר לכיבוי שריפות (בדרך כלל בחדרי מכונות).

 

לסיכום, מערכת כיבוי אש תמיד תותאם על ידי מומחה, לבית או למבנה עסקים. טרם הבחירה בחברה שתספק לכם את שירותי הייעוץ וממנה תבחרו את אותה מערכת לכיבוי אש שמתאימה לכם, יש לבדוק שמדובר על חברה בעלת רישיון עסק, המחזיקה בציוד עליו יש אישור של תו תקן זה או אחר ומבטיחה אחריות על המערכות, התקנתן ושירות לקוחות לפתרון בעיות ומענה על שאלות. הקפידו לשאול את כל השאלות החשובות ולהכיר את תפעול המערכת כולל פרוטוקולי התחזוקה. זכרו, אומנם ההשקעה הראשונית של התקנת מערכת אינה זולה אך כל מערכת שלא תתוחזק כראוי, סביר להניח ולא תפעל כראוי.

כתוב תגובה

פרסומת