יול 28, 2015
Admin

מה חשוב לדעת על שתלים דנטליים

טיפולי השתלים הדנטליים נחשבים לאחד מטיפולי השיניים החדישים ביותר בענף רפואת השיניים. טיפול זה החל להיות מיושם בארץ ובעולם בתדירות רבה החל מתחילת שנות ה-2000, ומאז ועד היום, הוא יושם בהצלחה בקרב מאות אלפי ישראלים. טיפול זה מיועד לצרכי השלמת שיניים חסרות והוא מיועד לכל אדם הסובל מאובדן שן אחת או יותר.                                           Medical instruments

שתלים דנטליים הם למעשה שתלים המשמשים כמעין נקודת עיגון, כאשר השתל עצמו מופיע כמעין "בורג" דו כיווני, כאשר חלקו הראשון משמש כנקודת עיגון בלסת וחלקו השני משמש לצרכי הלבשת כתר השן על גבי השתל. הצלחת הטיפול נקבעת אך ורק בהתאם ליכולותיו של ה-"בורג" להיקלט בצורה המיטבית ביותר בלסת המטופל, ולצורך כך, נערכות כל מטופל ומטופל מספר בדיקות התאמה מקדימות. על פני נתונים שונים, עמידות השתל בחלל הפה עומדת על 95 אחוזי הצלחה לטווח הקצר-בינוני של עד 5 שנים, ולאחר מכן, עמידות השתל עומדת על 82% הצלחה לתקופות ממושכות של עד 20 שנה.

עד כה, טיפולי השתלים הדנטליים אינם מצריכים התמחות מיוחדת של הרופא המטפל, וכפועל יוצא מכך, כל רופא שיניים העוסק בטיפולי כתרים וטיפולי שיניים אחרים, יכול לבצע עבורכם את טיפולי השתלים. יחד עם זאת, מומלץ לבצע את הטיפול אך ורק במרפאות בהן פועלת מחלקה רפואית-מקצועית המתמחה בטיפולי שתלים, כאשר הצוות הרפואי במחלקה מורכב בין היתר ממומחה פה ולסת או מומחה למחלות חניכיים. מכיוון שהשתלים הדנטליים מהווים טיפול קבוע למצבים בהם קיים חוסר של שן אחת או יותר בחלל הפה, מומלץ לבחור בקפידה את המרפאה בה תבצעו את הטיפול, וזאת בהתאם לפרמטרים כגון: ניסיון המרפאה בתחום טיפולי השתלים, הידע המקצועי-רפואי העומד לרשות הצוות המטפל, הציוד בו מבוצעות בדיקות ההתאמה לטיפול.

ציוד זה כולל כיום מערכות הדמיה תלת מימד המאפשרות למטופל לבחון את הליך הטיפול המוצע לו, ולצוות הרפואי, ציוד זה מאפשר מדידות מדויקות של השטח המיועד לצרכי ביצוע ההשתלה. חשוב שתדעו- תחום רפואת השיניים עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים בתחום הציוד הטכנולוגי, וזאת הודות לפיתוחי טכנולוגיה מתקדמים המאפשרים יכולות בדיקה וביצוע טיפולים מדויקים יותר. ציוד זה חולש על כל המחלקות השונות המצויות בקרב המרפאות המובילות ביותר בישראל, החל מתחומי הטיפול האסטטי לשיניים כגון: טיפולי ציפוי חרסינה לשיניים וכו ועד לטיפולי שורש וטיפולי שתלים המחייבים רמת דיוק מקסימאלית. בין אם אתם פונים לטיפולי ציפוי חרסינה לשיניים ובין אם אתם פונים לטיפולי שתלים מורכבים, בדקו מהו הניסיון הרפואי העומד לרשות הצוות המטפל ומהו הציוד המקצועי בו הצוות עושה שימוש.

כתוב תגובה

פרסומת