יול 16, 2016
Admin

בטון חשוף – המראה שחוזר לאופנה

לאורך שנים רבות הבטון נעלם מן העין. החומר החשוב הזה לא נעלם, כמובן, מעולם הבנייה: בטון לתעשייה הוא חומר שנעשה בו שימוש אדיר לכל אורך שנות בנייתה של המדינה ופיתוחה. אנחנו פוגשים אותו בכבישים, בגשרים, כמעט בכל סוגי המבנים ובבניינים ותיקים יותר אשר נבנו מבטון חשוף. אבל לאורך שנים ארוכות שלטה מגמה של הסתרת הבטון באמצעות חיפויים שונים – אבן, טיח ושלל חומרים מגוונים שלכולם תפקיד אחד – להעלים את הבטון שנמצא בתוך מרבית המבנים.
להפתעתם של רבים, הבטון התחיל לחזור לאופנה בשנים האחרונות. המראה המחודש של הבטון הוא מעודן יותר – אך בפירוש עדיין מדובר באותו חומר עצמו. באופן כללי הבטון מורכב מתערובת של מים, חול אגרגטים וצמנט. אגרטים הוא חצץ והצמנט הוא חומר דביק שמלכד את כל הרכיבים ביחד לקבלת תערובת החזקה והעמידה המוכרת לנו. בבטון מזוין מותקנות רשתות פלדה שמשפרות את עמידותו, ובטון אדריכלי הוא בפשטות בטון שצבעו לבן. כאמור, כל סוגי הבטון מלווים אותנו במרבית המבנים, והחידוש המרכזי טמון בכך שיותר ויותר אדריכלים בוחרים להשאיר אותו חשוף.
עיצוב בבטון חשוף
המגמה של מראה טבעי וגלמי הולכת ומתפשטת והבטון משתלב בה היטב. אמנם בטון לתעשייה הוא בפירוש חומר שמיוצר באופן תעשייתי אך המראה שלו פראי וגלמי. בנוסף, כיום ניתן להשיג בטון ידידותי לסביבה שמיוצר עם חומרים עדינים יותר, והמראה הקר והמנוכר של הבטון משתלב היטב עם אלמנטים חמים טבעיים. החומר העמיד הזה ניתן לעיבוד בדרכים רבות ומעניק למעצבים אפשרויות מגוונות ומלהיבות. אפילו לא חייבים לצקת אותו: ניתן למצוא כיום אריחי בטון, כיורי בטון, עציצים ואדניות מבטון, ואפילו רהיטים! חזרתו של הבטון החשוף לאופנה הזרימה לשוק שלל מוצרים מיוחדים ומרשימים שתענוג לשלב אותם בכל עיצוב.
חיפוש קצר ברשת יעלה במהירות מבנים מרשימים ומדהימים – פרטיים וציבוריים – שכולם עשויים מבטון חשוף במגוון שיטות גימור וצבעים. ריצוף בטון בתוך הבית מעניק מראה חלק, מקורי ומדהים שקל במיוחד לתחזק אותו. כדי ליהנות מהמראה היפה של הבטון צריך לאפשר לבעלי מקצוע מנוסים לדאוג לכך שהוא ייושם בצורה הנכונה. את אותו מראה ניתן להשיג גם בריצוף חוץ, ומובן שכאשר מדובר באוויר הפתוח עמידותו של הבטון היא יתרון אדיר. סיבה נוספת להעדיף את הבטון היא הסיבה הכלכלית – מובן שכאשר מדובר בחומר חזק ועמיד משתלם יותר בטווח הארוך לעשות בו שימוש. אין פלא שהבטון חזר לאופנה, וסביר מאד להניח שרק נראה אותו יותר ויותר עם הזמן.

כתוב תגובה

פרסומת