אוק 31, 2019
Admin

לנצח באירוויזיון

אולי חלקנו כבר הספיקו לשכוח, אבל אי שם בשנת 2018, ישראל זכתה בתחרות האירוויזיון. השיר היה "טוי" והזמרת היא נטע ברזילי. אפשר לנתח שוב ושוב מדוע הצלחנו סוף סוף אחרי עשרים שנה לזכות בתחרות: הכריזמה והקול של נטע, הסטיילינג המוקפד או ההופעה המצוינת. הכל נכון, אבל מאחורי כל אלה עומד דבר אחד: שיר. את השיר הזוכה כתב דורון מדלי, כותב ומלחין שאחראי ללהיטים נוספים רבים.

מאחורי הלהיטים

"מכונת הלהיטים" של האירוויזיון, אך לא רק, הוא דורון מדלי. מדלי נולד בשנת 1977 ויש לו שלל כובעים: מלחין, מוזיקאי, מפיק מוזיקלי, במאי ומנהל אמנותי. הרקורד שלו עשיר בשירים שכתב והלחין עבור זמרים וזמרות בולטים בארץ. שלושה שירים שכתב ייצגו את ישראל בתחרות האירוויזיון: "גולדן בוי" בביצוע נדב גדג', "מייד אוף סטארס" בביצועו של חובי סטאר וכמובן השיר "טוי" שביצעה נטע ברזילי ואף זכתה איתו.
לצד ההשתתפות המרשימה באירוויזיון, דורון מדלי זכה שלוש פעמים בפרס אקו"ם.
יש שיגידו שההצלחה באירוויזיון, מעבר לשיר וביצוע מוצלחים, קרתה גם בשל קידום נכון של השיר והמבצעת "מאחורי הקלעים". כיום לא מספיק לשלוח רק שיר מוצלח, גם גימיקים שונים לא יעבדו, יש צורך בעבודה רצינית כדי לסחוף את דעת הקהל לטובת הלהיט.

תהליכי אסטרטגיה וניהול

לצד שיר מוצלח, דורון מדלי הבין באירוויזיון ההוא, שיש צורך בעבודה מעמיקה. הוא השתתף בקביעת האסטרטגיה והניהול האמנותי של משלחת ישראל לתחרות האירוויזיון. מדלי היה מעורב כבר מהשלבים הראשונים. בשלבים אלה כותבים ומלחינים את השיר שייצג את ישראל. לאחר מכן יש צורך "להשתלט על התודעה" של הקהל האירופאי, וזה אחד החלקים היותר מורכבים. בתחרות האירוויזיון כפי שהיא מתנהלת כיום, יש מספר רב של מדינות מתחרות. מסיבה זו התחרות מחולקת לשלבי חצאי גמר וגמר. המספר הגבוה של משתתפים בתחרות, דורש ממי שרוצה להצליח – לבלוט. אם בעבר ועדה מכל מדינה הייתה מחליטה על הניקוד שהיא מעניקה לכל שיר ושיר, כיום המצב שונה ויש חשיבות להצבעות של צופים מהבית. מליוני אנשים שיכולים להכריע מי יהיה השיר הזוכה. כמות כזו של אנשים, כמות ענקית של מתחרים ושיר אחד שצריך לזכות.

הדרך לניצחון

כדי לנצח בתחרות האירוויזיון, החליט דורון מדלי להתייחס אל המוזיקה כאל מוצר צריכה לכל דבר. המשמעות היא שצריך לשווק את השיר, להעביר בו מסר ולהמשיך ולהדהד את המסר הזה בכל פלטפורמה אפשרית. כל ריאיון שנטע נתנה לערוץ כלשהו וכל פיסת אינפורמציה שהועברה בנוגע אליה ולתחרות, נתמכו במסרים שחזרו שוב ושוב ושווקו בעטיפה נוצצת. דורון מדלי חקר ואסף פרטי מידע רלוונטיים כדי ללמוד כיצד "לדחוף" את השיר ככל האפשר. מדלי הראה במסע הזה אל פסגת האירוויזיון, יכולת מרשימה בדבקות במטרה. עבודה קשה לא הייתה משהו שהמשלחת הישראלית נרתעה ממנו, והעניין ניכר בכל ריאיון שניתן לכלי התקשורת ובכל הופעה בדרך.

כתוב תגובה

פרסומת