יונ 20, 2021
Admin

מתוק מתוק

קינוחים הם עולם ומלואו ואין סוף לאפשרויות כאשר מדובר באפייה ובהכנת קינוחים. בתוך מגוון המאפים והמטעמים ששמורים לסוף הארוחה (או סתם לרגע שמתחשק לנו משהו מתוק) יש שניים שתמיד בולטים מעל לשאר: עוגיות שוקולד צ'יפס וגם עוגות גבינה. יש כל כך הרבה דרכים להכין את העוגיות ואת העוגה הזו, וברשת ניתן למצוא הרבה מתכונים שמסבירים צעד צעד איך לאפות אותם.

לא רק בשבועות

חג שבועות מזוהה כמובן עם מוצרי חלב. לצד מגוון של מאכלי חלב, בולטות תמיד עוגות גבינה כקינוח האולטימטיבי לשבועות, אך בהחלט אפשר ליהנות מעוגת גבינה טובה גם ביתר ימי השנה. אין דרך אחת להכנת עוגות גבינה, וזה בהחלט סוד קסמה. ניתן לאפות עוגת גבינה או להכין אותה ללא אפיה, קפואה או קרירה – הכל הולך. בשונה מהכנת עוגיות שוקולד צ'יפס, ניתן לעשות שימוש במרכיבים קלילים ויותר "דיאטטיים" כאשר מכינים עוגות גבינה, ובכך לאזן מעט אם הכנו ארוחה גדולה. עוגת גבינה היא קינוח מצוין לכל ימות השנה ומתאימה במיוחד לתקופת הקיץ, כי היא קלילה ופשוטה להכנה.

תוספות שתופסות

גם עוגות גבינה פשוטות יכולות בן רגע להיות משהו אחר לגמרי. תוספת של שוקולד לבן, גבינת מסקרפונה או קישוטים צבעוניים וטעימים ישדרגו פלאים את העוגה שלכם. את המתיקות של העוגה אפשר בהחלט לעדן עם נגיעה של טעם מלוח, והנה הפכתם את העוגה למשהו שונה לגמרי בלי הרבה מאמץ. כאשר מדובר על הכנת עוגיות שוקולד צ'יפס, העיקרון הוא זהה. תוסיפו לעוגיות האלו סוכריות עדשים, חתיכות גדולות (צ'אנקים) של שוקולד איכותי או מילוי קרמי – וקיבלתם עוגיות שוקולד צ'יפס בלתי רגילות. גם במקרה של עוגיות שוקולד צ'יפס מומלץ מאוד להוסיף קמצוץ של מלח לאפיה. המלח יתמזג עם המתיקות של העוגיה וייתן טעם יותר הרמוני.

הכמויות המדויקות

אם אתם מכינים עוגיות שוקולד צ'יפס או עוגות גבינה למספר רב של אנשים, כדאי מאוד להתייחס בכובד ראש לכמויות המצוינות במתכון. כשזה נוגע לעוגיות, כדאי מאוד שלא לשחק עם הכמויות ולעקוב אחר המתכון בדיוק, כדי להימנע ממצב שבו העוגיה מתוקה יתר על המידה או שהכמות לא מספיקה. בהכנת עוגת גבינה ניתן "לשחק" מעט עם הכמויות ולנסות להחליף את סוג הגבינה. שימו לב שאם אתם מחליפים גבינת שמנת בגבינה לבנה רגילה, הטעם בהחלט יהיה שונה. העוגה תהייה טעימה אך פחות עשירה בטעמה. במידה ויש לכם צורך בכמות רבה יותר של עוגיות שוקולד צ'יפס ממה שכתוב במתכון שאיתו אתם עובדים, כדאי להכפיל את הכמות בצורה מדויקת ולוודא שכל המרכיבים מוכפלים בכמותם. כמו כן, אם תורידו לגמרי את הסוכר החום מהמתכון, העוגיה שלכם תצא יותר בהירה – ולהיפך. שימו לב כאשר אתם מחפשים מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס, לבדוק מה מידת הרכות של העוגיה באותו מתכון. אנשים שונים  מעדיפים רמות רכות שונות של העוגיה ולכן כדאי לשים לב לזה.

כתוב תגובה

פרסומת