אפר 29, 2014
Admin

מאמן עסקי שבאמת יוצר הבדל ושינוי

תחום האימון התפתח מאוד בשנים האחרונות, בישראל ובעולם, ובהחלט יצר השפעה לא מבוטלת עבור אנשים וארגונים רבים. אחד מתחומי האימון והפיתוח המשמעותיים והמצליחים ביותר הוא האימון העסקי, הן לארגונים והן ליחידים. מאמן עסקי איכותי ומקצועי, המביא גישה מוכחת וסדורה מאפשר לארגונים וליחידים ליצור שינוי מהותי, ליצור כוח עבודה המסוגל לצעוד באופן פרטני או קולקטיבי על הלא נודע בעולם העסקי ולהצליח. האימון העסקי מאפשר לקבוע ציפיות גבוהות וברורות ולהשיג תוצאות עסקיות ואישיות מעולות בכל קנה מידה.   

אודות תהליך האימון העסקי באופן כללי

אימון עסקי הינו תהליך מקיף ומעמיק שיכול להתבצע ברמת הארגון או העסק כולו ויכול להתבצע פרטנית מול אדם – למשל מנהל, עובד שכיר, יזם או בהקשר לפיתוח קריירה. תהליך האימון כולל, בין היתר, תמיכה חיובית, שאלת שאלות חשובות ומהותיות, מתן משוב רלבנטי ובונה, התוויית דרך ומתן אפשרות לפיתוח אישי או ארגוני בהיבטים רבים הקשורים להצלחה ולעסקים. מאמן עסקי לרוב עובד באופן אישי ופרטני יחסית מול אדם מסוים, אך בהחלט ישנם יישומי אימון וטכניקות הכוללות עבודה בקבוצה וכאמור גם ברמת הארגון כולו.

האימון העסקי שונה מאוד מתהליכים של ייעוץ ארגוני או אסטרטגי למשל, לכן נדרשת הכשרת מאמנים רלבנטית ונפרדת לעומת תחומים עסקיים חשובים אך שונים אלו. המאמן לא נותן תשובות מוחלטות והמלצות אופרטיביות ברמת המיקרו אלא יותר מתרכז ברמת המאקרו, בהתוויית הדרך ומתן אפשרות למנהל, לאדם ולארגון לזהות את האתגרים, את המטרות ואת הדרך הנכונה להגיע להצלחה ולתוצאות הרצויות. זאת באמצעות תהליכים מחשבתיים ופרקטיים, העצמה, הצגת המצב בצורה אובייקטיבית וכיוצא באלה. אימון עסקי, בין אם ברמת הארגון או ברמה פרטנית-אישית, הינו תהליך מרתק ומעמיק, תהליך שכאשר הוא מבוצע נכון ובאופן מקצועי מאפשר באמת ובתמים לצמוח ולהצליח בצורה מלאה וארוכת טווח. המאומן צריך לעשות את העבודה וליישם את התהליכים בפועל – אך מאמן עסקי מתווה את הדרך ומאפשר להגיע למקום בו ניתן ליישם בהצלחה את ההחלטות, את המטרות ואת העבודה.

החשיבות של הכשרת מאמנים עסקיים מקצועית ומוסדרת

בפועל, יש גישות שונות לאימן עסקי כפי שיש מאמנים עסקיים בשוק, וזה הרבה. זו עוד אחת מהסיבות המרכזיות מדוע חשוב לשים דגש על הכשרת מאמנים מקצועית ומוסדרת, הנשענת על שיטות ותיקות ומוכחות בשטח. המאמן העסקי יכול בהחלט ליצור עבורכם – אישית או ארגונית – שינוי חיובי ומעמיק בהקשר לעסקים, להתנהלות ולהצלחה, אך רצוי וחשוב לבדוק שיש למאמן תעודות מתאימות ושהוא עבר הכשרות הרלבנטיות לכם.

כתוב תגובה

פרסומת