אוג 20, 2014
Admin

כסאות בטיחות לרכב וחשיבותם הרבה

כסא בטיחות לרכב הוא אחד האביזרים הנחוצים ביותר לתינוק מחוץ לבית כל עוד ישנו שימוש ברכב כמובן. עם גדילתו של התינוק נעשית גם החלפה של המתקן ההתחלתי למתקן מתאים יותר. מדובר על אחד המתקנים החשובים והמשמעותיים ביותר עבור התינוק אשר לא מומלץ לחסוך בהם. סקר שוק ובדיקת מחירים טובה תמיד כי ישנם הבדלים במחירים בין החנויות השונות גם אם מדובר על מתקנים באיכות דומה ואפילו זהים לחלוטין, אך מוצר באיכות טובה מאוד אינו מותרות במקרה הזה.      

מסלול הכסאות

כסא בטיחות לרכב מוחלף מדי פעם בהתאם לגילו ולמשקלו של התינוק ולאחר מכן הילד. המתקן הראשון בו נעשה שימוש הוא הסלקל. הסלקל מיועד לתינוקות עד גיל שנה כל עוד משקלם אינו עולה על 10 ק"ג. יש לקרוא בכל סלקל את משקל המקסימום המדוייק לו הוא מיועד, יכולים להיות מעט הבדלים. הסלקל מונח כנגד כיוון הנסיעה, התינוק נמצא בו בזווית של 45 מעלות  בערך וזהו מתקן נייד שקל לנתקו מהרכב. במשקל 10 ק"ג ועד 18 ק"ג ישנו שימוש בכסא תינוקות אשר מונח עם כיוון נסיעה ובו יכול הפעוט לשבת זקוף. ממשקל 18 ק"ג וגיל 4 בערך תחושו בודאי כי כסא התינוקות כבר פחות מתאים לילדכם ותעברו לכסא אשר בו הילד נחגר עם חגורת הבטיחות של הרכב. המתקן האחרון במסלול הוא הבוסטר המשמש להגבהה בלבד והוא ללא משענת. בו יעשה הילד שימוש עד גיל 8.

חשיבותו של הכסא ואופן השמתו

הכסא הוא אחד האביזרים החשובים ביותר ברכב. נמצא במחקרים כי הוא מקטין ב- 50% את מקרי המוות של ילדים בגילאים אלה כתוצאה מתאונות דרכים כל עוד הם חגורים כפי שצריך. את כסא הבטיחות מומלץ לשים מאחור, אם אפשר במושב האמצעי. אם בכל זאת שמים אותו במושב הקדמי, יש להקפיד על כך שמנגנון כריות האויר יהיה מנותק כי הדבר מסוכן. שימו לב כי לכסא וגם לסלקל ישנו תאריך תפוגה. עד כמה שהדבר נשמע משונה כנראה לא סתם הוא מצויין ויש לעשות בכסא או בסלקל שימוש עד אותו תאריך.

להעביר את כסא הבטיחות אל העגלה

אם אתם מעדיפים לחסוך את ניתוקו של התינוק מכסא הבטיחות ולהעבירו אל העגלה, חברת בוגבו מציעה מתקן אשר ניתן להניח על גביו את כסא הבטיחות של חברת גורקו ולהעביר את התינוק על הכסא. יש להדגיש כי חברת בוגבו מציעה רק את המתקן על גביו יונח הכסא ולא את הכסא עצמו.

כתוב תגובה

פרסומת