ספט 11, 2014
Admin

שיפור הבטחון העצמי- שיפור בכל תחומי החיים

כמה פעמים קרה לכם שנתקלתם בהזדמנות להציע את עצמכם לתפקיד שנראה לכם תפקיד חייכם אך משהו בכם עצר אתכם? כמה פעמים נתקלתם באדם שמצא חן בעיניכם מאוד אך לא היה בכם את האומץ בכדי לגשת אליו, להכיר אותו ולגרום לו להכיר אתכם? הזדמנויות רבות אנו מפספסים בחיינו בגלל בטחון עצמי נמוך אשר משאיר אותנו באזור הנוחות שלנו ומונע מאיתנו לנסות, להעז ולעשות. כיצד להתמודד עם התחושה ולפרוץ את המחסום המעכב אותנו מלחיות חיים טובים ומספקים יותר?                                                          

תהליך פנימי ולא חיצוני

הורים רבים חושבים כי העלאת בטחון עצמי אצל ילדיהם יעשה באמצעות מנטרות ומשפטים שהם יאמרו לילדיהם או יגידו לילדיהם לומר לעצמם. אמנם שתי הפעולות הללו אינן מזיקות אך קבלת התוכן והפנמתו היא החלק החשוב. שתי הפעולות הללו הן פעולות חיצוניות. כאשר אנו שומעים משפטים אלה מאחרים אך אנו עצמנו איננו מאמינים בכך הדבר יכול ליצור אפילו אנטגוניזם. כאשר אנו אומרים לעצמנו שאנו יכולים, עדיין המילים לא מוצאות דרכן לחלחל פנימה ונתקלות בשכבה קשה של התנגדות. התהליך של העלאת בטחון עצמי חייב להיות מבוסס על שילוב של המשפטים עם מעשים אשר יוכיחו לנו כי אכן יש לאותם משפטים בסיס. בנוסף למעשים, טיפולים רגשיים אשר עוקפים את הרציו כמו טיפול בדמיון מודרך וטתא הילינג יכולים לסייע.

להחליף אגרסיביות באסרטיביות

לעיתים אנו טועים ורואים התנהגות אגרסיבית כסממן המעיד על בטחון עצמי מופרז. הדבר אינו כך. אדם המרגיש צורך להתנהג בצורה אגרסיבית ובוטה עושה זאת מתוך יאוש ובשל החשש שאם יאמר את דבריו בצורה שקטה איש לא יקשיב לו. כאשר הבטחון הוא גבוה, ההתנהגות הופכת מאגרסיבית לאסרטיבית. המעבר הזה הוא תהליך של למידה והפנמה. ככל שיראה האדם מול עיניו את יכולותיו וכוחותיו מוכחים בשטח הוא יאמין בעצמו יותר וידע כי יש לו מה לתת ולתרום. ידיעה זו תביא אותו, לעיתים עם הדרכה והכוונה, להתנהגות אסרטיבית בה הוא ישיג את רצונו בדיבור תקיף אך שקט. עם הזמן יווכח לדעת כי דווקא בדיבור שקט ההקשבה אליו תהיה מלאה.

כיצד יכול אדם לחזק את עצמו?

העלאת הבטחון היא כאמור תהליך מורכב אשר לרוב נדרשת הכוונה והדרכה של אדם אובייקטיבי המומחה בתחום. עם זאת, אתגור של עצמכם, גם אם בדברים קטנים וביצוע שינויים חיוביים קטנים בחייכם יעזרו לכם להאמין בעצמכם יותר ולהעלות את הבטחון.

כתוב תגובה

פרסומת