אוק 22, 2014
Admin

קליק ויו- מערכת בינה עסקית לניהול חכם של העסק

כל מנהל עסק רוצה לנהל ולתכנן את צעדיו בדרך הטובה והחכמה ביותר. תכנון נכון משמעו תפוקות ורווחים גבוהים יותר. לשם כך הוא חייב להיות מעודכן ולדעת בכל רגע מה קורה בחברה שלו וגם מה מתרחש במקומות עימם הוא מבצע קשרים מסחריים ואיך מוגדרים קשרים אלה. מערכות בינה עסקית כמו קליק ויו נועדו בדיוק למטרה זו- להציג למנהל העסק נתונים בצורה ברורה וחד משמעית על סמך ניתוח נתונים שנאספו מכל מחלקות המפעל והוצבו אלה מול אלה. כך יכול המנהל להחליט על שינויים במחלקה מסויימת, על צמצום בכמות המכונות במחלקת הייצור למשל, על שינוי בעבודה מול ספקים ועוד.                                                                                                                                                

תרומתה של מערכת לתחום האספקה והרכש

בתחום האספקה והרכש יכולה מערכת Qliqview לנתח נתונים על פי מדדים שונים כמו: זמני אספקה של ספקים שונים, עמידה בכמויות החומר הנדרשות, איכות האספקה, לנתח את מחיריהם של ספקים שונים ביחס לאיכות האספקה ועמידה בזמנים. כך ניתן לאתר את הספקים האיכותיים ששווה להמשיך ולעבוד מולם ולאתר את הבעייתיים אשר העבודה מולם צריכה להפסק או לפחות לעמוד למבחן. נתונים נוספים הנבדקים על ידי המערכת הם כאלה הקשורים למלאי וניהולו ומאפשרים לצמצם מצבים של מלאי עודף או חסר.

תרומת המערכת לתחום הייצור

מערכת קליק ויו מאפשרת לתכנן את ניהול הייצור באופן מדוייק, לבצע סימולציות הקשורות לשינויים המתרחשים בשוק לגבי מחירי חומרי הגלם, שערי מט"ח משתנים ועוד. ניתן לבצע סימולציות גם בכדי לראות כמה עומס והתחייבויות יכולה החברה לקחת על עצמה בהתחשב בכמויות העובדים והמכונות שברשותה. ניתוחים אלה  אפשרים לחברה לשפר את שיבוץ המכונות במטרה לעמוד בזמני האספקה, בדיקת בקרת האיכות מול עמידה בתקנים ובדרישותיו של לקוח מסויים. כך יכולה החברה לראות כיצד מצמצמים את  כמותם של המוצרים שיצאו פסולים מקו הייצור.

תרומת המערכת לתחום הכספים

תחום הכספים הוא התחום המסכם למעשה את כל עבודת החברה או המפעל. במחלקה זו מתרכזים הנתונים הסופיים אודות רווחים והפסדים. מערכת Qliqview תנתח את נושא הכספים בהתחשב בנתונים נוספים ממחלקות אחרות. כך יהיה ניתן לבצע ניתוח של רווחים והפסדים על פי תפקוד המחלקות השונות, לבצע בקרה בכל אחת מהן ולראות האם הן עומדות בתקציב שלהן או חורגות ממנו, ואם ישנה חריגה- מה גרם לה? האם היא מוצדקת ונדרש שינוי בתקציב? המערכת מבצעת תחזיות של רווחים והפסדים במחלקות השונות, ומאפשרת למנהלים להיות מעורים כל העת לגבי המתרחש בחברות בנות ועוד.

כתוב תגובה

פרסומת