נוב 9, 2014
Admin

להכיר את עצמך מבפנים- הבסיס להצלחה בחיים

מדי פעם אנו שומעים בחדשות או בכל תוכנית אקטואליה על פורץ דרך בתחום כלשהו שעשה את הבלתי יאמן והצליח, זאת למרות התנאים הבלתי אפשריים כביכול שמתוכם צמח. האם התנאים מהם צמח הם באמת בלתי אפשריים? יתכן כי למסתכל מבחוץ נראה שכן- משפחה מפורקת, מצב כלכלי לא טוב או חוויה לא נעימה אינם נקודת פתיחה טובה אך ישנם כאלה שדווקא נקודת פתיחה כזאת מריצה אותם קדימה. איך? הכל טמון במה שיש בפנים.                                           

מודעות- להכיר את מה שיש

אחד התנאים להצלחה היא קודם כל לראות את התמונה המלאה ולדעת מה יש. הדבר נכון לגבי הצלחתו של פרוייקט כלשהו בתחום המחשבים והדבר נכון לגבי הצלחה אישית. מודעות באופן כללי היא הידיעה מה יש לפנינו- מהן החוזקות, החולשות או כל דבר אחר הנוגע לדבר שבו מתעסקים. מודעות עצמית היא הכרה של עצמנו לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים. זהו התנאי הבסיסי בכדי שנוכל לדעת כיצד להתמודד טוב יותר עם אתגרים וכיצד להוביל את עצמנו קדימה. לכל אחד מאיתנו יש דפוסים שהתקבעו, מחשבות ודעות שהתגבשו עם הזמן. גם פחדים מולדים או נרכשים מצטרפים לתמונה. כל אלה ביחד גורמים לנו לראות את המציאות בדרך מסויימת ולהציע פתרונות שאנו בטוחים שהם האפשרות היחידה. אם נדע מהם הדברים המנהלים אותנו באופן כמעט אוטומטי ואם נדע מהן האפשרויות האחרות להתמודד עם אותם מצבים, אין ספק שנצליח יותר ונפרוץ קדימה.

דימוי עצמי- לקבל את עצמנו כולל החולשות

לאחר שאדם מכיר את עצמו, זה הזמן לדעת לקבל את עצמו על מה שיש בו. דימוי עצמי חיובי חשוב מאוד לדרך  בנה יבחר אדם לפעול, למידת ההעזה שלו, לכך שלמרות החולשות שבו הוא לא יפחד לצעוד לקראת הגשמת חלומות. בנוסף, דימוי עצמי הוא מה שאנו מקרינים החוצה. אם נקרין החוצה אנרגיות חיוביות, אלה יחזרו אלינו בהערכה של הסביבה כלפינו, אהדה וקבלה. גם יחס חיובי מצד הסביבה הוא רוח גבית עבורנו להמשיך בדרך בה אנו צועדים לקראת הגשמת מטרות, יעדים וחלומות.

הדרכה בהכרת העצמי וקבלתו

גם אם מחליטים שמהיום אנו מקבלים את עצמנו, מעריכים את עצמנו ומכירים בחוזקות ובחולשות שלנו הדבר אינו כה פשוט. הדפוסים שבנו הם חזקים ולעיתים רק אדם חיצוני, אובייקטיבי ובעל ניסיון בתחום יכול בהדרגה לסייע לנו להשתחרר מהם. סדנאות  בתחום זה יכולות בהחלט לסייע לנו להכיר ולקבל את עצמנו.

כתוב תגובה

פרסומת