ינו 9, 2015
Admin

כל מה שצריך לדעת על תאונת עבודה

יש לדעת כיצד ניתן ובאיזה מקרים להגדיר תאונת עבודה. כאשר מדברים על תאונה בזמן העבודה, זה יכול להתייחס לתאונה שנגרמה לעובד תוך כדי עבודתו במקום העבודה, בזמן צאתו או חזרתו לעבודה וממנה, פגיעה עקב חומרים כימיים וחומרים מזיקים אחרים הקשורים לעבודתו וגרמו לו נזק כמו: מחלת ריאות, פגיעה בשמיעה או בכל איבר אחר בגופו. תאונות עבודה  מוגדרות כאשר במשך שנות עבודתו נפגע העובד כתוצאה מעבודה או לחלופין, כאשר הממונה עליו ששלח אותו בזמן העבודה לשלוחות מסוימת והוא נפגע בדרך. יש להקפיד על טופס של מילוי התביעה בקפידה, היות וכל פרט עשוי להיות משמעותי.                                                                        

חייבים לצרף אישורים רפואיים, שאושרו באמצעות רופא מקצועי שמתאים למהות התביעה. אם למשל העובד נפגע בגבו, צווארו או גפיו, רופא אורתופד יהיה רלבנטי לאישורים רפואיים אלה. לביטוח הלאומי יש את רשימת המחלות והפגיעות שנגרמו בזמן העבודה. אנשים שעבדו במקומות כמו מפעל לייצור נשק והיו חשופים במשך שנים רבות לעופרת והתגלתה אצלם מחלה הקשורה לחשיפה לחומרים כימיים, יוכלו להיות מוכרים כנפגעי עבודה, כתוצאה ממחלת מקצוע.

אובדן כושר עבודה כתוצאה מפגיעה בזמן העבודה

אדם, אשר נפגע ממקום עבודה והוא הוכר כנפגע כתוצאה של תאונת עבודה, יהיה זכאי לתשלום כבר 91 יום מיום התאונה או הפגיעה. דמי הפגיעה, ייקבעו על פי שכרו של הנפגע, כלומר ממוצע של 3 חודשים שקדמו לחודש הפגיעה, אך לא יעלו על 75% משכרו. הפיצוי יכלול גם שבתות וחגים. בזמן שנפגע העבודה, אינו עובד, עד שייקבעו לו אחוזי נכות זמניים, הוא יקבל שכר מהביטוח הלאומי, כאמור 75% מגובה שכרו. ניתן להגדיל  את אחוזי הנכות הזמניים, באמצעות בקשת תביעה לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי על תאונות עבודה , אך לא יאוחר מ-120 יום מהיום שבו התרחשה תאונת עבודה.

ההוצאות של נסיעות למרפאות בגין השגת אישורים רפואיים וכן, טיפולים רפואיים, יש להגיש לפקיד התביעות את כל הקבלות בביטוח הלאומי, על מנת שכספים אלה יוחזרו לנפגע תאונת עבודה. במקרה ונקבע לנפגע פחות מ 20% נכות,  יקבל אותו נפגע מענק חד פעמי. מי שנקבעו לו 20% נכות לצמיתות, יקבל קצבה חודשית שתהיה גזורה משכרו עד שיגיע לגיל הפנסיה.

מתי מומלץ להגיש את התביעה לביטוח הלאומי?

יש להגיש את התביעה בגין תאונת העבודה לביטוח הלאומי, לא יאוחר משנה מיום תאונת העבודה, עד שלא תיבדק ותאושר ע"י הוועדה הרפואית, הנפגע לא יפוצה בימי הפגיעה או כל דבר הקשור לתאונה זו.

כתוב תגובה

פרסומת