פבר 26, 2015
Admin

קצת על השקעות נדל"ן

ההחלטה לרכוש נכס מסוים שישמש כמקור נוסף של הכנסה היא אחת מההחלטות הנבונות בתחום הפיננסי בקרב אנשים שהולכים ומתקרבים אל גילאי הפנסיה שלהם. השקעות נדל"ן מן הסוג הזה כמו גם מכל סוג אחר מחייבות תחילה תכנון מקיף ויסודי של מרכיבי העסקה ובדיקת כדאיות ההשקעה כלומר האם מדובר כאן באפשרות של נדל"ן מניב.                                                                                                                                                                                                        

הגדרת יעדי ההשקעה

לשם כך חשוב תחילה להגדיר במדויק את יעדי ההשקעה ולברר האם מדובר כאן בהשקעות לטווח ארוך במטרה להשיג את הרווחים הגבוהים ביותר או שמדובר אך ורק בהשקעה לטווח קצר במטרה למכור את הנכס לאחר פרק זמן קצר יחסית ברווח מסוים. או אולי ייתכן כי ההשקעה עצמה היא לשם ירושה בעתיד שתועבר לאחד הילדים. כל אחד מהיעדים הנזכרים מתייחסות אל השקעות נדל"ן הכוללות נכסים מסוגים שונים לצד השקעות נדל"ן מניב בנכסים בעלי תשואה גבוהה. אולם כאן חשוב לחדד כי השקעה בנכס מסוים אשר מניב תשואה גבוהה באזור אחד, לא בהכרח תהייה סחירה באותו האזור ברווח משמעותי בעתיד.

הערכת רמת הסיכון

השקעות נדל"ן מסוג זה כוללות פרמטר חשוב נוסף והוא סכום ההשקעה האפשרי וסוג הנכס. יש לזכור תמיד כי סכומי ההשקעה בנכס מעין זה לא בהכרח יהיו זמינים בהמשך הזמן ואין להתעלם מכך. הערכת רמת הסיכון היא חובה והכרח במסגרת כל עסקה מהסוג הנידון. השקעה בטוחה בארץ בדרך כלל מזוהה עם דירות למגורים, אולם כבר היינו עדים לתרחישים שבהם ירד ערך הדירות באזור כזה או אחר בארץ והסיכון שבהשכרת הנכס לדיירים בעייתיים תמיד עומד בעינו. למרות זאת יש לציין כי מתאם הסיכום פועל בכיוון הבא, כך שסיכון גבוה בדרך כלל מזוהה עם עסקאות נדל"ן מניב כלומר בעל תשואה גבוהה ולהיפך.

מיקום הנכס

על כן חשוב מאד שכל משקיע יגדיר לעצמו תחילה מהי רמת הסיכון שאיתה הוא יכול להתמודד ולקחת על עצמו ומהי היכולת הכלכלית לעמוד בסיכונים אלו. חישוב כדאיות העסקה כולל רכיב משמעותי נוסף והוא מיקום הנכס. כדי להבטיח תשואה גבוהה, הנכס נדרש להימצא באזור בעל רמת ביקוש גבוהה הן מבחינת השכרה והן מבחינת מכירה. אולם חשוב למצוא איזון בין נכס בעלויות גבוהות במיוחד במיקום מבוקש לבין נכסים זולים במקום לא מבוקש.

כתוב תגובה

פרסומת