מרץ 13, 2015
Admin

אחוזי נכות לפי חוק הביטוח הלאומי

שאלות רבות ושונות עולות כאשר מדובר בנכות המוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי. איך ניתן לדעת כיצד הקצבה נקבעת, מה ההבדלים בין סוגי הנכויות, איך קובעים את אחוזי הנכות ועוד. כל אדם מבוטח ולו נקבעו אחוזי נכות כתוצאה ממצב של תאונה לדוגמא, יקבל את התגמול על פי המצוין בפוליסה במקרה של 100% נכות בהתאמה לאחוזי הנכות שנקבעו לו. במצבים של תאונות עבודה אחוזי נכות מספקים לנפגע את האפשרות להשתכר בהתאם לשכר אותו הרוויח לפני הפגיעה. את התגמול, המוסד לביטוח הלאומי מעביר לפי חישוב של 75% מהשכר המקורי. רק במצבים של 20%, נכות ומעלה, זכאי הנפגע המבוטח בקצבה חודשית קבועה בעוד האחוזים שמתחת ל-20% מאפשרים פיצוי כספי חד פעמי. כל מקרה נבחן לגופו ולו נקבעים אחוזים שונים. בכדי לזכות באחוזי הנכות יש חשיבות בשמירה ובצירוף של הדוחות הרפואיים, המעקבים והבדיקות הרפואיות ולוודא כי נבדקו לאורך הדרך כל סוגי הפגיעות. במצבים של תאונות דרכים, תאונות עבודה או מחלת מקצוע, אחוזי נכות ביטוח לאומי נקבעים בהתאמה למאפיינים שונים ביניהם גיל הנפגע, סוג הפגיעה, העיסוק שלו ועוד.                                                            

איך קובעים את האחוזים?

רוב הנכויות בישראל נקבעות על פי החוק לביטוח לאומי הכולל תקנות וחוקים שונים. אחוזי נכות ביטוח לאומי כוללים תחומים רבים וכל תקנה מיוחסת למחלה או לפגיעה ספציפיות. כל סעיף מפרט את האיבר הנפגע או את סוג וחומרת המחלה במטרה לאפשר דיוק מרבי בקביעת האחוזים. החוקים מגיעים לדקויות ומציינים אפילו את סוג הטיפול הרפואי, לדוגמא בסוכרת יש סוגים שונים של טיפולים כשכל טיפול מקביל לאחוזים שונים.

כל ליקוי או נכות רפואית מכל סוג שהוא נקבע ע״י רופא אשר נחשב למומחה באותו התחום. פגיעה במערכת הראייה תיקבע על ידי מומחה עיניים, פגיעה נפשית תיקבע על ידי פסיכיאטר וכן הלאה. כמו כן, בזמן הבדיקות הרפואיות יש מזכיר אשר מיידע את הנפגע על כל זכויותיו. במצבים בהם יש מספר ליקויים או מחלות, המבוטח ייבדק על ידי מספר רופאים מומחים באותה ועדה או בוועדות נפרדות. לאחר הבדיקות הרפואיות הרופא או הרופאים קובעים את החלטתם בהסתמך על המסמכים הרפואיים שבידי המבוטח. בכדי לקבוע את אחוזי הנכות, הרופא המומחה משתמש בספר המבחנים הרפואיים.

כתוב תגובה

פרסומת