מרץ 25, 2015
Admin

הכל על תקניי ISO

רבים שומעים על תקני iso 9000 וכן תקני  , iso 9001 אך הם אינם יודעים מהם בדיוק. במאמר זה נסביר את כל הנקודות החשובות הסובבות סביב מערכות ניהול ותקני האיכות הרשומים כאן.                                                                                                                                                                            

מצא את ההבדלים

אנשים רבים אינם יודעים מהם ההבדלים בין תקני האיכות השונים. יש כל כך הרבה תקנים שמפורסמים מדי תקופה, כך שהרבה פעמים קשה מאוד להבין מהו ההבדל בין התקנים השונים ובעיקר בין צמד התקנים: איזו 9000 ואיזו 9001. האיזו 9000 הוא למעשה מדריך שעיקרו הגדרה ברורה של מערכת התקנים וזה שיעזור ללקוח לבחור את אותו מודל איזו שמתאים לארגון שלו. איזו 9001 הוא אחד מהתקנים המפורסמים והוא זה שמבטיח איכות בכל הקשור אל איכות בעיצוב, פיתוח, ייצור והתקנה, שירות ותחזוקה.

איזו 9000

איזו 9000 היא משפחה של סטנדרטים שמתמקדת בניהול איכות רחב. המטרה של האיזו 9000 היא לעזור לארגונים שונים (ואין זה משנה לאיזה תחום הארגון משתייך ומה כמות האנשים שמועסקים בו), להתנהל בצורה טובה יותר, הן מבחינת התייעלות והן מבחינת התמקדות בלקוחות של החברה או הארגון. האיזו 9000 מתבסס על עקרונות של מיקוד בלקוח, מנהיגות, מעורבות של אנשים, גישה לתהליכים, התאמת מערכות החברה להתנהלות יעילה, שאיפה לשיפור תמידי, קבלת החלטות על בסיס נתונים/עובדות ועוד. סדרה זו של איזו מבססת את היסודות והמושגים החשוב בתחום זה.

איזו 9001

איזו 9001 קובע את הדרישות של מערכת ניהול האיכות. (QMS). כאן מדובר על התקן הרחב ביותר מבין שאר התקנים הקיימים וזה שכולל את כל הקשור אל חיי המחזור של המוצר. תקן זה דן במערכת האיכות לשם הבטחת האיכות החיצונית של הארגון. המטרה של תקן זה היא לוודא שאותה מערכת איכות של הספק תבטיח ללקוח שהמוצר או השירות אותו הוא שוכר מהחברה יתאימו לדרישות האיכות המפורסמות באיזו. בישראל, מכון התקנים מעניק אישור למערכת הניהול של הארגון. ארגונים שמפרסמים שהם קיבלו אישור של איזו 9001 הם ארגונים שנבדקו ואושרו על ידי מכון התקנים כארגונים שפועלים בצורה יעילה ושמים דגש על כל הקשור אל נהלים תקינים ושירות איכותי ללקוח.

לסיכום, נכון להיום כל ארגון שמפרסם שהוא פועל על פי ISO 9000 ושניתן לו תקן של ISO 9001 הוא ארגון שניתן להבין לגבי הרצינות שלו, שמדובר על ארגון שנתון לפיקוח תמידי ועל ארגון ששואף לשיפור תהליכי החברה ורמת השירות ללקוח באופן קבוע.

כתוב תגובה

פרסומת