מאי 1, 2015
Admin

בית ספר למדעי המדינה- לימודי תואר שני

לימודי תואר שני- מדוע? נכון לשנת 2015 ניתן לומר שלימוד תואר שני חשובים לכל אדם שמעוניין להתקדם במישור התעסוקתי- מקצועי. חשוב לדעת כי ישנם תחומי לימוד בהם התואר השני משמעותי יותר מאשר בתחומים אחרים, אך רוב מקומות העבודה יעדיפו לשכור את שירותיו של מומחה בתחום מסוים, מאשר אדם עם תואר ראשון בלבד. נכון להיום, דרישת הסף למשרה טובה עם שכר נאה ואפשרויות קידום, הוא תואר שני ואילך. בית הספר למדעי המדינה כולל תחומים הקשורים אל יחסים בינלאומיים, פוליטיקה וממשל ועוד. במסגרת התואר הראשון נלמדים הרבה תיאוריות, רעיונות ורקע כללי נרחב על התחום. בתואר השני הסטודנט יבחר מסלול התמחות שעיקרו הוא התחום בו הוא מעוניין להשתלב לאחר סיום התואר השני. תעודת תואר שני יכולה לעזור לכם להשתלב במשרד הביטחון, החוץ, בכנסת ובכל מיני ארגונים בינלאומיים.

                   

 

מדעי המדינה- מסלולי תואר שני

לימודי תואר שני אוניברסיטת חיפה בבית הספר למדעי המדינה כוללים תכניות לימוד בכל מיני מסלולים, כמו למשל במסלול יחסים בינלאומיים, מסלול ממשל ורעיון מדיני, מסלול מינהל ומדיניות ציבורית, התוכנית לביטחון לאומי ומסלול ישיר לדוקטורט. ישנם שני מסלולים עיקריים במסגרת לימודי התואר שני:

  • מסלול עם תזה- כאן מדובר על מסלול לימודים שכולל עבודת גמר מחקרית, כלומר תזה. היקף הלימודים במסלול זה יהיה נמוך יותר מבחינת שעות לימוד בהשוואה אל המסלול עם עבודת הגמר.
  • מסלול עם עבודת גמר- כאן הסטודנט יצטרך להגיש פרויקט גמר או לגשת לבחינה סופית וזאת בכדי לזכות בהשכלה המיוחלת.

חשוב לדעת כי מדובר על שני מסלולים שונים לגמרי ולכל אחד מהם תנאי קבלה שונים. היקף הלימודים במסלול תזה גדול יותר במסלול עם עבודת הגמר ומשך הלימודים ארוך יותר מאשר מסלול עבודת גמר או מבחן. בנוסף, רוב הסטודנטים שמעוניינים להמשיך ישירות לתואר שלישי, יבחרו במסלול עם תזה, שכן התזה היא זאת שתשמש אותם לדוקטורט שלהם, אחרת אין אפשרות להמשיך לדוקטורט.

לסיכום, אם החלטתם להירשם אל לימודי התואר שני, לא מספיק שתקלידו את צרוך המילים תואר שני אוניברסיטת חיפה או כל מוסד אקדמאי אחר. הדבר הראשון שיש לעשות הוא, להחליט מהו חוג הלימודים שמעניין אתכם ומהו המסלול של החוג שמעניין אתכם. רק לאחר קבלת ההחלטה, תוכלו להמשיך ולבחור את שמתאים לכם.

כתוב תגובה

פרסומת