יול 19, 2015
Admin

מימוש זכויות אל מול ביטוח לאומי כיצד?

מימוש זכויות רפואיות בכלל ומימוש זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי בפרט, הינו הליך בירוקרטי המחייב אתכם להיות עם "היד על הדופק" בכל הנוגע לענייניכם הפרטי. הליך מימוש הזכויות הוא ברוב המקרים הליך שבמסגרתו תדרשו להוכיח את חומרת פגיעתכם ואת הנזק הישיר והעקיף שנגרם לכם במסגרת התאונה או הפגיעה בגינה אתם דורשים את המגיע לכם על פי חוק. במידה וגם אתם נפגעתם במסגרת תאונת עבודה, ואם גם  אתם שוקלים הגשת תביעה בגין התאונה כנגד המוסד לביטוח לאומי, בבשורות הבאות תוכלו למצוא מספר עצות מעשיות אשר יסייעו לכם להתמודד עם ההליך המורכב.                                                              Set (collage) of doctor   in Hospital. Isolated over white

כיצד התהליך מתבצע

בראש ובראשונה, הקפידו לבצע רישום של כל נסיבות המקרה בגינו נפגעתם. רישום זה כולל את אופן התרחשות התאונה, הנסיבות אשר הובילו לתאונה, שעת התאונה, מקום התאונה, המעורבים בתאונה ועוד. במידה ועומדת לרשותכם האפשרות לצלם את מקום התאונה לאחר התרחשותה, אל תהססו לעשות זאת . במקביל, אספו עדויות מאנשים אחרים אשר נכחו בזירת התאונה בעת התרחשותה. עדים אלו כוללים את העובדים הנוספים אשר שהו במקום או לחילופין, עוברי אורח שנקלעו לזירת התאונה במקרה.

הכלל החשוב ביותר בכל הנוגע למימוש זכויותיכם אל מול ביטוח לאומי הוא למעשה פנייה מיידית לקבלת טיפול רפואי מייד לאחר התרחשות התאונה. הפנייה לטיפול רפואי נובעת ממספר סיבות שהחשובה שבהן היא כמובן מתן סיוע רפואי הולם ואבחון הנזק הרפואי שנגרם לכם בגין מעורבותכם בתאונה. הסיבה השנייה בחשיבותה היא הצגת מסמכים רפואיים המעידים על קבלת הטיפול כחלק מתיק התביעה אותו תגישו. במקביל להפניה לקבלת טיפול רפואי, הקפידו להחתים את המעסיק (במידה ואתם שכירים) על טופס המכונה טופס 250. טופס זה יאפשר לכם להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה.

על מנת להוביל למימוש מלוא הזכויות העומדות לרשותכם כנפגעי תאונות עבודה, הפקידו לאסוף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על מצבכם לאורך כל תקופה האשפוז (במידת הצורך), הטיפול הרפואי, ההחלמה והשיקום. מסמכים אלו כוללים גם חשבוניות קבלה בגין הוצאות רפואיות, לרבות, רכישת ציוד רפואי, רכישת תרופות, נסיעות לצורך קבלת סיוע רפואי ועוד.

כיום, תוכלו ליהנות משירותי חברות המתמחות במימוש זכויות רפואיות הכוללות את כל זכויות נכים וזכויות נפגעי תאונות עבודה. חברות אלו מסייעות לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק, וכל זאת במסגרת מתן שירותי ייעוץ והכוונה בנוגע לאופן ניהול תביעתכם אל מול הגורמים הרלוונטיים, לרבות, חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד. השירותים השונים מיועדים למימוש זכויות נכים, זכויות נפגעי תאונות עבודה ועוד.

כתוב תגובה

פרסומת