פבר 20, 2014
Admin

ארץ זבת חלב וגבינות

טכנולוגיה היא הדבר המובן מאליו ביותר בעולם. לא, לא מבינים איך זה פועל, אך ברור שאי-אפשר בלעדיה. דוגמאות? – בלי סוף!

לוחצים על מתג והאור נדלק. כל תינוק עובר את השלב של לחיצה על מתג החשמל (בעזרת האצבע האוהבת של ההורה על האצבע הקטנה שלו), ואז האור נדלק וההורה מצביע על הנורה ואומר: "אור". פלא! מי חושב על כל ההליך הארוך של יצירת המעגל החשמלי וכו' (גם אני לא בטוחה בכל הטכנולוגיה שעושה את זה, רק יודעת את התוצאה!). ובנוסף: מסובבים כפתור והנה האורות מתעממים ומסובבים לצד השני והבית מוצף באור רב. פלא! לפחות בשבילי.

הכל מסביבנו מלא בטכנולוגיה. לפני כמה זמן ביקרתי במחלבה של חברת גבינות בוטיק. כן, יש יקבי בוטיק ויש גם מחלבות כאלה. וכמובן שזו מחלבת גבינות צאן. כבשים ועיזים. הוזמנו להכנס ל'מעבדה'. אין לי מלה אחרת למה שראיתי. נקי, מצוחצח, מבהיק במכשור פלדת אל-חלד. ממש מעבדה.

בעל המחלבה ערך את הסיור והסביר על המסלול של החלב מעטיני הצאן – עד קבלת גבינת העיזים האהובה עלי. (כל-כך פשוט להושיט את היד אל המדף ב'סופר' ולקחת את הגבינה וכל-כך מורכב התהליך של היצור שלה). יש צורך במכשור מיוחד, כלים מיוחדים. משאבה צנטריפוגלית סטרילית השומרת על היגיינה מירבית עושה את המלאכה נאמנה ומיועדת למוצרים שונים וגם למוצרי חלב. מאד התפעלתי. והתברר לי שבחדר נוסף יש להם משאבה צנטריפוגלית אולטרה היגיינית הנדרשת לתהליכי ייצור מיוחדים הדורשים את רמת הניקיון הגבוהה ביותר יחד עם דוקומנטציה לאישור.

אמרתי מעבדה וצדקתי. מרהיב ביותר. ויותר מזה: נרגעתי! המוצר שאני קונה נקי והיגייני. המחלבה עצמה אינה גדולה אך מצויידת היטב והאיש שערך את הסיור ציין את התפתחות המחלבה מהשימוש הביתי ועד האפשרות הנשקלת לייצוא של המוצרים לאירופה. הוא ציין שלא רק הציוד של עיבוד החלב התפתח מאד, אלא גם הציוד הנלווה של המבנה. למשל, בהתחלה הם השתמשו במדחס בורגי מסוג מסויים לדחיסת האויר במקום ואז עם הגדילה היו צריכים לעבור למדחס בורגי גדול יותר. התברר שהגדול יותר הוא לא גדול במימדיו אלא ביכולתו. הגברים שבחבורה היו קשובים ונכנסו לשיחה מרתקת (בשבילם) עם בעל המחלבה. דברו על 'האחים פולק' המהיימנים בתחום הזה.

אנחנו, הנשים בחבורה, נכנסנו בנחת לחנות המקום ולמסעדה הצמודה. כל הסיור היה פתיח לארוחת שחיתות מעולה: גבינות משובחות, ממרחים מלאי-טעם, סלטים מיוחדים ופשטידות מגרות והלחמים!? – ממאפיית הבוטיק הסמוכה.

חזרתי הביתה עייפה, מרוצה ושבעה, עם הרבה מוצרים למקרר.

כתוב תגובה

פרסומת