דצמ 23, 2014
Admin

תרומתן של מערכות חכמות לניהול נכון של משאבי האנוש בחברה

אחד הגורמים החשובים ביותר בחברה, התורם רבות להתפתחותה או לחילופין יכול להביא לדריכתה במקום או הידרדרותה הוא הגורם האנושי- העובדים. עם כל הכבוד לטכנולוגיה, למיכשור המתוחכם ולהבנה רבה בתחום הכלכלה, העובדים הם בסופו של דבר אלה המבצעים את הפעולות, מפעילים את המכונות ובדרגים בכירים יותר גם מחליטים החלטות המשפיעות על התנהלות החברה. לכן, יש לתת לתחום זה את תשומת הלב המגיעה לו ולא לדחוק אותו הצידה. מערכות חכמות מצליבות כל העת נתונים גם מתחום משאבי האנוש, בין אם כאלה שנדלו מתוך תוכנת נוכחות או תוכנת שכר ובין אם נתונים מהספקו של עובד בשטח. איסוף נתונים אלה וניתוחם מאפשר לקבל החלטות שונות בהיקף כלל חברתי, מחלקתי או אישי.                                                                                                                                 

היעדרויות רבות של עובד- נורה אדומה למנהל

בדיקת יעילותו של עובד היא חשובה מאוד להתנהלות החברה. יעילותו נקבעת קודם כל בנוכחותו בעבודה. מערכות BI המוציאות נתונים מתוך תוכנת נוכחות מציבות לפני המנהל תמונה הנוגעת קודם כל להתייצבותו של עובד לעבודה. המנהל יהיה מעודכן האם ישנן היעדרויות רבות מדי, איחורים או תופעות בלתי רצויות אחרות. כאן מקומו של מנהל לבדוק מה הסיבות לכך. פעמים רבות היעדרויות רבות אינן נובעות מעצלנות או חוסר אכפתיות אלא מבעיה כלשהי שנוצרה בביתו של העובד: מחלה של אחד מבני המשפחה או בעיה אחרת. מנהל אשר יעלה על בעיה כזו יוכל לבוא לקראת העובד ולסייע לו בתקופה קשה. עובדים רבים אינם מספרים על בעיותיהם מחוץ לעבודה ומחובתו של מנהל, לפחות מנהל אישי, לדעת זאת. אם לא קיימת בעיה, זה המקום לקרוא את העובד לסדר או במקרים קיצוניים אף להחליפו.

להביא את העובד למימוש הפוטנציאל

מערכת חכמה מאפשרת לבדוק את תפוקותיו של עובד ולהעריך את עבודתו על פי פרמטרים שנקבעים מראש. את תפקידו של עובד ניתן לפרק גם לרכיבים ולבדוק את הישגיו בכל אחד מהם. כך ניתן לחתור לקראת מימוש פוטנציאל העובד באופן טוב יותר. אם הוא מצטיין בתחום מסויים ניתן לקדם אותו באותו תחום באמצעות שליחתו לקורס והעברתו לתפקיד באותו תחום. ניתן להצליב את הנתונים המעידים על הישגי העובד יחד עם נתוני תוכנת שכר וכך לראות האם העובד מתוגמל בשכרו באופן מספק. אם לא, ניתן להעלות לו את השכר באופן קבוע או לפחות לתגמל אותו מדי פעם על הישגים בולטים

כתוב תגובה

פרסומת